Damn you mankind

När jag stämplat ut och helgen äntligen var här kikade jag förstrött ned i cigarettpaketet.
Endast en kvar...Insåg kallt att det var dags att investera lite nytt gift.
Sagt och gjort. Målet blev Statoil. Där i den folktomma butiken fanns endast en kund och en kassörska.
Redan då jag klev innanför dörrarna insåg jag kallt att detta var en herre som valt att spendera flertalet minuter i kassörskans närvaro. Tillåt mig att gissa ett scenario. Lägg märke till att detta enbart är spekulationer.

"Mannen kliver innanför dörrarna någongång kring 01:00 på natten. Han styr dom trötta fötterna direkt mot disken där han genast skickar iväg en beställning för en ostburgare. Medan den trötta kassörska gör denna rätt redo så börjar han föra en envägs kommunikation med henne. Hon svarar trött på hans tilltal och ger honom sin mat. Här tänker hon kanske att det är dags för honom att lämna lokalen. Icket. Då har hon totalt missbedömt herren i fråga. Han äter glupskt sin mat och fortsätter samtala med henne trots att svaren är få och korta.
Att några bitar lök och en skvätt dressing har landat på mannens Clas Ohlsson tröja är ingenting han tar någon notis av utan fortsätter promt föra det samtal som är dömt att misslyckas"

Detta är hur saker och ting kunde har varit innan jag klev in genom dörrarna.
Jag handlar mina grejer och börjar gå ut. Då kommer fler kunder och mannen börjar tillslut gå ut efter mig.
Ser honom vandra bort mot sin bil och jag beslutar mig att kasta en sista blick efter honom.
Det är där och då jag ser det. Mannen kör en volvo 740 och bär urtvättade mjukisbyxor och foppatofflor.
Vet inte om jag ska skratta eller gråta så väljer att sucka djupt.
Kan inte världen någongång göra mig förvånad..Ibland känns det verkligen som field goal.

Jag som är allmänt bitter och älskar att sparka på folk som redan ligger ned brukar i folkmun kallas för Mulle.

Käftsmällar

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0