Too old..Too fucking old

Bedrev i helgen vad man i ungdommen kallade för en helt vanlig helg.
Någonting som i folkmun brukar kallas en tvådagars beerbender.
Fredagen bedrevs med att dricka några öl på älvsbacka.
Trevligt trots att jag tror att mitt musikval inte föll besökarna på läppen.
Men men..vad ska man göra.
Gårdagen spenderades på högkvarteret när Tuben hade födelsedagsfest.
Resultatet blev 8 starköl på förfesten, 2 på krogen sedan var det dags att styra efterfest.
Sagt och gjort..Plötsligt sitter jag inklämd med en cigarett i ena handen och en folköl i den andra.
Trodde faktiskt att folkölen försvann ungefär samtidigt som man ställde bort mopeden.
Men där hade jag fel. En riktigt trevlig tillställning trots allt.
När jag kastar en blick på klockan och inser att den har hunnit bli fyra känder jag att kraften överger mig.
Då jag även blir meddelad att man ska ställa fram klockan denna kväll.
Summan blev alldeles för många öl och att klockan hunnit bli fem satte det punkt för festligheterna.
Börjar vandra hemmåt genom en totalt folktom stad och når bunkern någongång strax före sex.
Ramlar in och kryper till sängen där gårdagens historia slutar.
Tvådagars fyllor, ölspel, folkölsrace och fyra cigarettpaket på en helg är något som hör ungdommen till.
I`m too old for this shit som Roger Murtaugh skulle sagt.

Käftsmällar

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0