EXTRA EXTRA

Hade tänkt göra ett inlägg angående att den sista timmen är gjord för veckan.
Man är utstämplad, köttet håller som bäst på marineras och ölen ligger på kylning.
Men då finner jag denna nyhet.



Då inser jag att jag måste lämna plats åt denna världsnyhet som inte kan vänta längre.
Stackars Kronèr som ramlat. Det är skandal att tvhuset bygger sådanna livsfällor.
och som artikeln avslöjar så kommer man INTE få se detta ikvällens doobidoo.
Så följande scenario kan jag tänka mig kan utspela sig i Sverige ikväll.

"I maxi tegelvillan har kvällens middag bestående av ugnsgrillad kyckling plockats av
och vinglasen är ännu en gång påfyllda med det billiga röda lådvinet
som Stina-Anna fick tips om på förra byamötet.
Tomas står vid diskbänken och fyller snacksbrickan till bredden med mindre skålar.
Chips, saltapinnarna från nyårsaftonen och chilinötterna trängs med flaskan med portello.
Endast det bästa är gott nog när det äntligen är dags för lite fredagsmys.
Samtidigt sitter Stina-Anna uppkurad i familjens plysch
hörnsoffa.
Hon har sparkat av sig dom illgröna foppatofflorna och sitter och kedjeröker gula blend.
Ibland kastar hon iväg beställningar till köket.."Hämta mer vin, Kan jag få en askkopp, Kommer du snart?"
Tomas balanserar in brickan och ställer den mitt på bordet.
Just då spelas öppningsscenen från doobidoo
och Kronèr syns för första gången i rutan denna kväll.
"Har du hört att han ramlade ikvällens avsnitt" frågar Stina-Anna mellan två bloss på sin sjunde cigarett.
"Nej" svarar Tomas sammanbitet och tar ett klunk ur sitt vinglas.
"Jo..Du vet..Märta" talar Stina-Anna vidare och fiskar efter svaret hos Tomas.
"Nej..Jag vet inte" svarar Tomas frånvarande utan att ta blicken från tvskärmen.
"Det vet du visst..Hon sitter i kassan på Konsum" fortsätter Anna-stina och fimpar cigaretten.
"Jaha" svarar Tomas ointresserat och fortsätter titta på tv`n.
Efter detta säger dom ingenting till varandra på en lång stund.
Men varje gång Kronèr vacklar till så säger dom båda..."Där kanske det var"


Visst fan trodde vi att världen och människorna kommit längre än så?

Käftsmällar
Postat av: Rei

Hur fixar man till bloggen så att man kan skriva käftsmälar istället.

2010-09-13 @ 00:39:00
URL: http://lillfinnen.blogg.se/
Postat av: Veronica♥

haha ja men rätt skönt är att förhoppningsvis är det inget värre som hänt eftersom det där är stora nyheten :D

2010-09-13 @ 01:35:44
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0