Även om gratis är gott måste det finnas gränser?


Det finns mycket i de "vanliga" människornas värld som imponerar och förundrar mig.
När jag besökte Ica Maxi för att investera några livsförnödenheter fann jag ännu ett fenomen.
Jag kommer in så ser jag att affären är fylld till bredden med åldersgruppen 60+
Redan här börjar jag ana oråd.
Vad är det som egentligen händer här?
Det är en vanlig onsdagkväll och butiken är fylld till bristningsgränsen med pensionärer.
Jag brottar mig fram till självbetjäningen och vidare in i affären.
Långa köer ringlar sig fram genom hela affären.
Händelsernas epicentrum verkar vara någonstans vid charken.
Då och där får jag höra varför denna enorma befolkning på Ica denna kväll.
Någonting i stil med "kundens kväll"
Detta innebär tydligen enorma rabatter samt att Ica Maxi bjuder på mat.
Jag kastar en hastig blick på deras såkallade matservering.
Någon ALU arbetare som häller upp potatissallad på en tallrik.
Varpå samma arbetare lägger på en dillkvist och en bit skinka.
Där står åldersgruppen som ligger närmare graven än några iskalla i hamnen och slevar i sig.
Löständerna klickar när dessa livsnjutare girigt slukar allt som bjuds gratis.
Jag är tvungen att stanna upp och betrakta dessa människor.
Vad gör inte vissa människor för att få avnjuta lite gratis mat?
Blir dock ganska fort äcklad och säger tyst "Jaha..Jag kan då betala för maten jag äter"
Varpå jag sakta kliver förbi den långa kön ut i resten av butiken som ligger nästan öde.
Människor är konstiga.
När jag handlat klart och klivit ut i regnet ser jag att en ambulans stannat utanför entren.
Är det så att människor nästan gått åt för att gratis mat serveras på Ica Maxi en gång på år?
Skrattar ett torrt skratt..Morbid humor när den är som bäst..Tänder en cigarett och vandrar iväg i regnet.

Käftsmällar
Postat av: Rei

ja du ser ju de är inte bara svartskallar som tycker att gratis e gött. utan även dom som är i 60+ gränsen

2010-09-15 @ 23:33:19
URL: http://lillfinnen.blogg.se/

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0