En vintersaga

Eftersom SMHI tydligen utlovat 5 cm vit hämnd under natten började jag fundera.
Och svaret blev lika självklart som direkt.
Självklart skall jag bidra en vinterhistoria för att på något sätt släta över att det snart är vinter.

Historien utspelar sig den alkoholfyllda hösten 2009.
Med den hårda alkohol sommaren i ryggen hade vi inte saktat in.
Vi hade snarare växlat upp och körde nu på autopilot.
Alkoholintagen var onsdag, fredag och lördag..Ibland Måndag, tisdag och torsdag också.
Kort och gott en tid så fylld av galen beerbender att allt bara måste sluta i kaos.
Vilken veckodag denna historia utspelar sig har jag i skrivande stund ingen aning om.
En vildgissning är lördagkväll men ingenting är säkert.
Vårat under tiden hårt sammansvetsade drinkalong gäng var ute i svängen.
Vi..Mullster, Emeloj, The Don och Mr Penisfinger var på kvällen på Olles för att inmundiga några öl.
Eftersom jag knappt minns någonting av denna del av kvällen så finns inget matnyttigt att berätta.
Plötsligt sitter vi i en volvo 240 påväg till Fäbogatan för eftersläckning i Don`s polares svärmors & svärfars hus.
Att bjuda in oss dynamit gänget till huset dom lånat av sina svärföräldrar är redan ett tecken.
Vi anländer och får tidigt höra
"Min svärmor och svärfar äger huset..Så ni får fan inte riva sönder eller sno någonting här"
Vi lovar dyrt och heligt att inte göra någonting sådant.
Så vi blir insläppta och en lugn efterfest påbörjas.
Men självklart går någonting snett och kaos utbryter.
Don spiller ut en öl i soffan och plötsligt hörs höjda röster och någon gråter.
Jag inser att det är min que och att det är dags sjappa.
Så drar åt mig en bärs och vinglar ut i hallen. Lyckas på något sätt få på mig mina kängor och min jacka.
Puttar upp dörren och beger mig ut i natten. Självklart har det nu börjat snöa.
Jag stannar till och tänder en cigarett lutad mot en lyktstolpe.
Då glider allt till och allt jag kan höra Bob dylans toner i öronen.
Plötsligt förstår jag hur allt ligger till. Tar några steg. Huvudet högt och nynnar försiktigt på "Just like a woman"
Men jag faller och blir liggande på den snöfyllda marken.
Oförmögen att ta sig upp rullar jag runt och låter snön falla i mitt ansikte medan jag ler och fortsätter röka.
Fortfarande nynnande på Dylan så ligger jag där i några minuter.
Där ligger jag..Allt för full för att ens klara att stiga upp,
utan heder och med en halvljummen och avslagen Budweiser som enda vapendragare.
Trots allt detta så kändes allt så jävla rätt.

Fotnot : Aldrig tidigare har ordet Svärmor och svärfar användts så frekvent i denna blogg.
Men var inte orolig..Det skall inte bli en vana.

Käftsmällar
Postat av: Rei

En fin vintersaga :) snart får vi ta o göra en egen vintersaga igen. :) O snart börjar ju vi med inspelningen av filmen. :) längtar som fan.

2010-10-17 @ 12:35:23
URL: http://lillfinnen.blogg.se/

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0