Stadsäventyr

I brist på annat drog jag, itzo och Emmyn ner på stan.
Detta för att sysselsätta sig med att bara hänga nere i centrum.
Någonting jag inte gjort sedan tidigt 2000tal.
Då kunde man sysselsätta sig en hel kväll nere i stan med en påse öl och a pocket full of smokes.
Tänkte återknyta mig till mina rötter och göra om detta.
Trots att jag inte hade öl så drog vi ner mot nya äventyr.
Staden har i vanlig ordning drabbats av den pulserande cancersvulsten som drabbar oss varje år.
Dom "vanliga" människorna brukar kalla detta för Stadsfesten.
Men någon fest är det inte alls.
Detta är bara ett svepskäl för att medelålders män ska få dricka sig för fulla, titta ner i urringningar på 18åriga tjejer och skråla med efter förmåga till Tomas Ledin eller E-type.
Nu kanske det verkar och genomsyrar en viss negativitet och bitterhet i dom orden.
Men har sett detta med mina egna ögon och jag vet att det är sant.
Sitter här och dricker en folköl med musik i lurarna.
Känner totalt lugn och att jag har betydligt trevligare än en kväll på den sk. stadsfesten någonsin kan erbjuda.
Tur det finns iskall öl och Bob Dylan.

Käftsmällar

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0