Bikt

Dags för ännu en djupdykning i mitt liv.
Kanske för att lätta hjärtat och mitt samvete?
Eller kanske bara för att ni lättare ska förstå vem jag är och varför saker och ting blir som dom blir.

Att dricka öl och bli sådära skönt salongsberusad under helgen är verkligen min melodi.
Sitta med dom bästa av vännerna medan malten bubblar utan ytan är en skön upplevelse.
Och nu kanske vissa rättskämpar vill meddela : "Det går faktiskt ha trevligt utan att förgifta sig"
Ja..Självklart kan det vara så..Men jag tar gärna några kalla i vännernas lag.
If thats a crime..Shoot me.
Högtalarna spelar förhoppningsvis favoritartisten och tonerna till just ditt livs soundtrack.
Vännerna skrattar och du öppnar ännu en kall och känner hur allt bara är så jävla fint.
Man kedjeröker billiga cigaretter medan du försöker bidra med små anekdoter till samtalet.
Men eftersom en gammal hund som jag alltid köper stora mängder alkohol till en fest
blir det lätt lite förmycket av det goda..Jag tror mig någonstans under kvällen vara odödlig.
"Borde bli roligare om jag dricker mer" är ofta en tanke som slår mig just före jag river av en booze dance.
Förenklad matematik.
Jag har nog alkohol att förevigt förlama en häst..Endå väljer jag att dricka en öl till.
Menar vad kan den ölen göra.
Det är då allt ställs på sin spets.Plötsligt tappar jag alla kroppsfunktioner.
Får för mig att skälla ut någon stackars själ som råkar befinna sig på samma våglängd.
Spottar på någon, ramlar sönder glasbord och blir i slutet utkastad och får vandra ensam hemmåt.
Kanske låter detta inlägget på något sätt som om jag vore stolt över mitt sätt att bete mig.
Ack så fel människorna kan ha..Mitt sätt är bara mitt sätt att försöka bjuda på mig själv.
Ibland lyckas allt och jag får vara där jag trivs bäst..Och ibland blir allt bara fel.
Till dessa tillfällen kan jag bara säga..Jag försöker och menar nästan jämt väl.
Men ibland blir allting bara fel.

Käftsmällar

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0