Skiftesgatan 73..Så vacker du var

Kanske är det beroende på inlägget nedan eller av andra anledningar.
Vet inte vad anledningen var men när jag kom hem nyss så valde jag i vanlig ordning att sätta mig vid datorapparaten. Sömnen ville helt enkelt inte anlända.
Vana trogen valde jag att sätta igång lite musik..Shuffle..The way i like it.
Som ett slag i ansiktet startade Nationalteatern - Rövarkungens Ö.
Plötsligt så fylldes jag av nostalgi.
Året var 2006. Jag hade gått ut gymnasiet och drev runt på dagarna som arbetslös.
Det var högsommar och i mitt minne var det bara soliga dagar just denna sommar.
Vi bodde i kollektiv på Skiftesgatan 73 och fest var en självklarhet.
Pga brist av sysselsättning blev detta vad jag och mina goda vänner sysselsatte oss med.
Vet inte hur många gånger vi satt på balkongen långt in i natten med fyllda glas och glödande cigaretter.
Nationalteatern var ofta soundtracket till dessa ljuva sommarnätter då allt var möjligt.
Men nu är det längesedan och ingenting är sig likt.
Även om tre av dom fyra trogna krigarna kommer bo på Skiftesgatan igen i Juli.
Det är bara en av dessa krigare som lyckats lämna Skellhell för GBG.
Men vi i järngänget saknar dig Rövarkungen.

Käftsmällar

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0