Nyare är inte alltid bättre

Oftast kan man finna en mening med en cover på en annars riktigt skön låt.
Är det inte att covern nästan gör sig bättre än orginalet.
Vilket är sanningen bakom det mesta sjunget av The Man In Black.
Så är det så att den nya versionen skapar ett helt nytt lager och ett nytt sätt att se på saken.
Tillexempel Perkele - Sent en lördagskväll.
Men när jag lät funktionen shuffle sköta musikvalet så blev valet denna eftermiddag
Skåplucka - Keops pyramid.
Redan vid valet av artist blev jag ytterst tveksam.
Ett punkband från Skell skulle alltså försöka axla denna låt..Fylld av sådant lidande och ångest.
Ett riktigt dåligt punkband också..Men jag fick genast nästan dåligt samvete.
Självklart skulle jag ge dessa unga gossar en chans att visa var skåpet skulle stå.
Redan när "sångaren" levererade första textraden visste jag att detta inte var ett vinnande koncept.
Man kan knappast kalla min musiksmak för sund eller i närheten av subtil.
Men detta kändes så jävla fel..En skymf av denna underbara visa.
Kan dock hålla med om att Thåströms version av denna är flertalet gånger bättre än
vad Hoola Bandoola bands är.
Skåpluckas version var dock ännu ett sätt att slakta ett stycke musikhistoria.
Letade febrilt men dessa gossar verkar tack och lov inte hittat ut på youtube.
Skulle ni få tag i denna låt av Skåplucka på något blandband gör ni bäst i :

1.Krossa kassetten med en hammare.
2.Pissa på resterna.
3.Gräva ned det.
4.Gräva upp det igen.
5.Pissa åter på det.
6.Avsluta med att åter gräva ned det igen.

Dock för er som vill avnjuta av hur denna låt skulle låta.



Käftsmällar

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0