New side of Evil

Det finns olika former av ondska.
Som beskrivits tidigare kan den ta olika former.
En hitintills ny skepnad fick jag uppleva idag när jag besökte solbacken.
Jag hade dragit mig hela vägen från bunkern för att handla inför helgens äventyr.
När jag når varugatan 22 för att påbörja investeringen möts jag av en skylt.
"Ursäkta röran..vi bygger om"
Redan där börjar ilskan bubbla under ytan.
När jag kommer inför dörrarna sträckerjag mig min vana trogen mot hyllan just innanför dörren.
Hyllan som brukar förvara flertalet flaskor med Caprice Kir.
Döm av min förvåning då såväl flaskorna med Kir som hyllan var borta.
Började sakta flankera runt hyllorna i jakt efter några Sofiero och en flaska Kir.
Starkölen fann jag ganska snabbt..Men Kir flaskorna var som uppslukade av jorden.
Svetten börjar tränga fram och jag hinner tänka tanken "Kanske dom har slutat tillverka kir"
En fasansfull tanke. Jag rycker tag i ett butiksbiträde och frågar vänligt men bestämt efter nyss nämda dryck.
Jag blir visad till en hylla som jag uppenbarligen har sprungit förbi i min iver.
Kontentan av denna upplevelse blir.
Varför förändra någonting som fungerar?

Käftsmällar

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0