Sign Sunday..Never Again

Gjorde ett besök på vad i folkmun kallar Signsunday idag.
Varför detta tilltag kan jag fortfarande inte svara på.
Kanske var det bristen på mänsklig kontakt man kan drabbas av efter en nykter helg i bunkern.
Väl inne i stan insåg jag ganska fort varför jag verkligen inte gillar dessa tillställningar.
Människor överallt, doften av glögg och varmkorv och julmusiken strömmande ur varje affär.
Inte heller den underbara julmusiken som Onkel Kånkel levererade under min ungdom heller.
Så jag gjorde vad var person skulle gjort i mitt ställe.
Tryckte mina inears hörlurar längre in i öronen och lät Gatans lag rensa bort all julmusik.
Vandrade runt ett tag samtidigt som jag kedjerökte upp ett halvt paket cigaretter.
Träffade Franzie och drog ganska snabbt till Skiftesgatan.
Men tänkte om jag skriver det här så kanske min svaga själ komma ihåg detta till nästa år.
Jag kommer bojkotta allt som heter såväl signsunday som all annan julbesök nästa år.
Det ultimata skulle vara att för en månad väljas att begravas med :

Samtliga av GG Allin skivor
En månads förbrukning av cigaretter
Några flaskor Jack Daniels

Detta känns mer värdigt för en person i min ställning.

Käftsmällar

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0