Dags att styra ett exempel

Efter man läst mina tidigare inlägg angående stadsfesten är det lätt att tro att jag skrivit detta.
Men så är faktiskt inte och tänkte därmed dissikera denna insändare.
Inte för att jag på något sätt vill försvara stadsfesten.
Tvärt om..Jag skulle verkligen inte gråta ifall hela festligheten gick i konkurs och aldrig återvände.
Nej anledningen till detta är att jag är så rent ut sagt jävla less på alla människor.
Människor med så lite liv att dom verkligen känner att dom måste klaga så snart det händer någonting.
"Men det finns lika människor överallt" Så tror jag inte alls det är.
Den negativiteten mot något event kan inte finnas någon annanstans.

Två veckor före och två veckor efter har vi traktorer, långtradare med mera som bullrar och släpper
ut avgaser. Att sitta och njuta på balkongen är omöjligt.
Först och främst..Går det inte sitta på balkongen när det kör traktorer och långtradare kör nedanför?

Förstår inte problemet..Och har man problem med det kanske det är rent ut sagt idiotiskt att bosätta sig i centrum.
Är man rädd för bilar ska man bo i skogen..det är bara så det är.

På nätterna mellan 21.00 och 01-02 är det dunka-dunka från tältet på kullen – måste det vara så mycket decibel?
Min fråga är – när ska man sova?

Även detta en älskad kärnfråga i Skellefteå. Gärna events..men hu så hemskt ifall någonting skulle leva om.
LEVA OM..I centrum under sommarmånaden.
Sedan..Vem är denna skribent? Vem använder ord som dunka-dunka nu..2010?
Kan väl iofs hålla med om att man ska låta bli att måsta lyssna på Dunka dunka vars man än bor.
Visst finns det bättre musik? Och slutet är så bra att vem som helst måste dra på smilbanden.
"ÅH NEJ..Anna-stina..Vi kan inte lägga oss 21 i vanlig ordning..Vi måste för en gångs skull stanna vakna längre"

Nu har det tjuvstartats i år också, från onsdag i veckan som gick, med tält, restaurang
och dess oljud.
Ju senare ju högre dunk från högtalarna.
Kommunen borde åtminstone dela ut gratis öronproppar för dem som behöver.
Fast ibland hjälper det inte.


Vars hittar du restauranger inne på området? Jag är inte en storbesökare på stadsfesten men allt jag funnit
har varit några tält som säljer langos..Men aldrig har jag sett någon restaurang som slagit upp på området.
Och även där är det oljud från så kallad dunka dunka musik..Sicket Elände.
Avslutningen på detta stycke är även så enormt underhållande.
Gratis öronproppar..Jag kan erbjuda mig att köpa öronproppar till dig bara du kniper igen limpsaxen.
För hela rikedommen 29:- på jula får du öronproppar och även en käck ögonmask.

Och varför bryr sig inte Skebo om sina hyresgäster? Ni sägs ju måna om trygghet och trivsel
så varför inte påverka Skellefteå kommun att flytta spektaklet till Folkparken?


Varför tror människan att Skebo har någonting att säga till om angående stadsfesten.
Och det vore väl en väldigt dum ide att anlägga stadsfesten på folkparken?
Festivalen skulle tappa alla besökare och lägga ner..Vilket i sig inte kanske vore så dumt.
Men i princip alla andra festivaler ligger i centrum i alla andra städer.
Så varför ska Skellhell vara annorlunda?

Så slutligen skulle jag vilja vända mig direkt till ansvariga till denna insändare.
Personen med den klämkäcka underskriften
Hatande, sömnlös skattebetalare.
Störs du av ljudet av festivalen kanske du ska höja volymen på Lokets favoriter eller Allsång på skansen.
Ett till 100% säkert alternativ att slippa all form av dunka dunka musik.

Jag som har skrivit detta hatfyllda inlägg och kommer fortsätta hata allt som Stadsfesten erbjuder
brukar i folkmun kallas Mulle.




Käftsmällar

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0