Ibland blir jag så besviken på mig själv

Satt ute på balkongen hos Itzo (Mitt nuvarande Crib) och rökte en av dagens alla cigaretter tidigare ikväll.
Insåg där och då att vädret var perfekt att släcka min törst av någon/några iskalla öl.
Solen sken och nedanför skrek barnen som dom bara kan göra på Morebacke.
Jag hamnade dock i vana trogen i soffan och innan jag visste ordet av så låg jag i drömmarnas värld.
Vresig och besviken vaknade jag långt senare och insåg att solen och det ljuva vädret försvunnit.
Allt som återstod var halvdunkel och några få plusgrader.
Funderar dock på att besegra konventionerna och sätta mig på balkongen med en iskall TT.
Detta för att drömma mig bort till en svunnen tid då vädret var bättre, flickorna fagrare och ölen billigare.
En bättre tid kort och gott.

Käftsmällar

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0