Vilket dilemma

Även fast det är många månader kvar innan man kan betrakta årstiden som sommar så planerar jag.
Vissa kanske skulle anse det vara i förtid och totalt bortkastad tid så kan jag inte hålla med pöbeln.
Frågan är självklart vilken festival man ska besöka sommaren 2010.
Detta eftersom i dessa bråda dagar börjar det vara dags att boka biljetter.
Sommaren 2009 uteblev festivalkänslan totalt.
Detta eftersom brist på cash och annat som hände just denna sommar.
Men eftersom jag tror jag kommit ut ur lågorna så är planeringen i full gång.
Kort festivalhistorik :

Sommaren 2006
Ett gäng bestående av Jag, Sqwan, Itzo, Cicci samt Tuben besöker Augustibuller.
En jävligt jenuin tillställning.
Nyckelord för denna festivalsommar.
Slökant på ölkartan, Stockholms Starköl, Vattenmelon Mäsk,Räkrondell , Mer Stockholms starköl.

Sommaren 2007
Eftersom sommaren före var totally awesome så tänkte vi.
What the hell..Vi gör ett återbesök på Augustibuller.
Denna gång var vi extra förstärkt av Random Sister, Penisfinger,Timberland fucker, Emmyn och Camilla.
Bullret 2007 var dock inte lika awesome som året före.
Men med starköl och gott sällskap blev det dock en minnesvärd tillställning.
Årets nyckel ord blev : Vildsvinskebab, Stockholms Starköl, He-man, Old 8 bit classics, A-team.
Dock lyckades jag med total blundern att missa när The Casualties spelade.
Jag spenderade denna stund med att vara i ett alkoholbaserat sovande tillstånd vid bajamajjorna.
Trots detta så blev även denna festivalsommar totally awesome.

Sommaren 2008
Eftersom Augustibuller gått i konkurs och där med i graven så stod vi rådlösa.
Vårat lilla smultronställe var jämnat med marken och vi stod och såg ut som fån.
Dock såg jag att Peace and Love skulle leverera detta år.
Detta genom att ställa ingen andra än Johnny Rotten och hans punkorkester på scenen.
Självklart så besökte vi denna tillställning..Dock för att bli besvikna.
Den genuina känslan från Augustibuller fanns inte att finna någonstans.
Fick dock se Sex Pistols live..Det gjorde resan värd på alla plan.


Sommaren 2009
Kan enkelt beskrivas med.
Random varannandags fyllor hos Timberlandfucker.
Badkarsfyllor med Whiskey och cigaretter.
Bad i sjöbo.
Allmänt dräggfull alltför ofta.


Och helt plötsligt är vi tillbaka i nutid.
Funderingar om vilken festival nästa sommar jag ska besudla.
Att året skulle innebära ett besök på SRF känns inte helt främmande.
Långt bort från dom tråkiga människorna som jag träffade på en viss festival 2008.
Eller ska jag besöka Rassle Punkrock..Vilket dilemma.
Allt jag vet är att det blir som nedanstående inlägg avslöjar Jack and coke på lördag.

Käftsmällar

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0