Congrats Lillfinnen

Jag har en drinking buddy som varit med sedan tidigt 2000tal.
Vi har skrattat, druckit och skrålat långt in på nätterna.
Hela vägen från Sjungande Dalen till Uppfinnarvägen med en avstickare till Kåge för att återvända.
Återvända till dess ursprungs crimescene Sjungande dalen.
Att räkna upp alla sköna fyllor och alla historier skulle ta allt för lång tid.
Söndersparkade rutor, "Lånade" varor och X antal kalla vid älven.

Men en fylla minns jag väldigt väl.
"En kall vinterskväll...kan det varit 2004 kanske? vi drack hemmatillverkat Vin.
I vanlig ordning var det baluns på Sjungande.
Någongång underkvällen drar jag och Lillfinnen ut på stan.
Vad vi ska göra är det inte någon som vet.
Men på något underligt sätt hittade vi alltid på någonting.
Det var kallt så in i helvetet och snart hade en flaska vin försvunnit och börjat kämpa sig mot levern.
Vi drar in på Frasses och sitter där och intar lite födoämnen. Plötsligt är den köpta colan slut.
Men oroa inte..Vi fyller på med den andra flaskan hemmatillverkade äppelvinet vi har under bordet.
Efter maten drar vi in mot centrum. Vi stöter på ett gäng totalt hjärnbefriade människor på busstationen.
Innan det blir bråk passar vi på att busringa till Taxi och säga att vi minsann behöver en stor taxi.
Efter det blir det tjafs men i vanligt ordning i Skellhell så rinner allt ut i sanden.
Men orden "Ska jag döda dig" sades alldeles säkert.
När detta är över och taxin har inte kommit så ringer vi ännu en gång.
Svaret vi får är "Jo..den kommer..men det tar lite tid eftersom det är människor som busringer hit"
Lägger på luren och vi skrattar och går dubbelvikta upp mot sjungande dalen.
Vad som händer sedan är oklart..Allt jag vet är att jag vaknar bakom soffan.
Tittar fram och ser Lillfinnen dricka alla slumpar på drinkarna som gårdagen lämnat efter sig.
Han vänder sig om och ler samtidigt som han säger :
"Återställare"


Det är han..Min drinking buddy och partner in crime..Vi har alla sköna fyllor, citat och minnen.
Men trots att du passerat dom 20 så hoppas jag att ännu är inte sista ölen urdrucken.
Grattis Rei "Lillfinnen" Saari som fyller 30 år idag..Skål för fan dryckesbroder.

Käftsmällar
Postat av: Lillfinnen

Tack som fan Mulle.

Jo nog ska vi ha någon skön fylla igen.. men du vet jag börjar bli gammal så jag klarar inte av samma tempo längre. :P

2011-01-26 @ 00:02:02
URL: http://lillfinnen.blogg.se/

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0