Mulle talar ut om Facebook

Dom som faktiskt följer denna blogg kan omöjligen missat att ilskan och bitterheten gör ofta sig påmind.
Oftast kan detta lösas med andra medel än att just spy galla över saken här.
Men tro det eller ej ibland rinner det faktiskt över för undertecknad.
Dessa stunder måste bara sakerna ut och även denna gång.
Även om jag länge irriterat mig till den milda grad över vissa facebook fenomen så har jag låtit det bero.
Anledningen är att jag inte anser man skall göra mera reklam för dessa multinationella sidor än vad som finns.
Vilket verkar vara varje löpsedel, reklampelare eller radiokanal.
Men tänkte ta upp några fenomen som jag är så jävla less på och se om ni hänger med.
Annars kan ni ju kommentera..Eller bara skita i det.
Första saken är missbruket som jag ser med grupper.
Blir så jävla less på alla jävla grupper som ska locka med ting som tex :
Vi som älskar sovmorgon, Vi som har den bästa pappan i världen, vi som hatar krig, vi som älskar Coca Cola,
Vi som längtar till sommaren XXXX, Vi som hatar vintern, Vi som älskar Öl Etc.

Vissa ting kan upplevas vara så självklara att vi knappast måste skapa grupper för dessa.
Skulle gärna se grupperna Vi som älskar att stiga upp tidigt istället för att sova, Vi som har dom sämsta föräldrarna, Vi som älskar krig Etc.
Det skulle iallafall sätta någon form av balans.
Om bara dessa grupper kunde hålla sig från mig skulle jag vara nöjd.
Men då och då kommer invites som bjuder mig att bli medlem i dessa.
Vilket jag inte har någon lust att göra.
Skulle jag vilja göra detta så tror jag att jag skulle klara av dom kanske..Två klicken som krävs.
En annan sak som stör är människors förkärlek med att använda positions verktyget i facebook.
Visst så finns det gånger då dessa verktyg kan användas med rätta till exempel när vänner är på resa.
Man kan följa dessa. Men oftast används dessa funktioner helt fel enligt mig.
Tex : [Name] Is at home, [Name] Is i köket, [Namn] Is på risgatan 11 with [namn] och [namn]
Skulle med säkerhet kunna säga att 95% av gångerna är din position för tillfället helt meningslös för mig.
Kan inte bry mig mindre över vars du väljer att tillbringa stunden.
Sedan ska vi inte gå in på smörja som applikationerna och spelen på facebook.
För angående detta går det skriva en längre avhandling.

Då kanske den kanske självklara frågan direkt.
Men som du formligen spyr galla över Facebook..Varför är du då medlem ?
Ja vissa dagar måste jag erkänna att jag tvivlar.
Det finns ingen större mening i att vara medlem faktiskt.
Jo en bra sak har dom klämt in mellan apps och totalt värdelösa grupper.
En funktion som påminner om födelsedagar.
Och en farbror som undertecknad med inte alltid det skarpaste sinnet behöver detta.
Detta när en filofax är lite stenålder som kassettband och mellanöl.


Käftsmällar

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0