Mannen som ständigt planerade ett steg för kort

Eftersom jag är mannen totalt utan framförhållning så hade orden
deklaration bara kommit och lämnat mitt medvetande.
Detta var någonting man fick.
Tittade igenom lite planlöst och insåg att man ännu en gång var skyldig överheten mer pengar och lade bort.
Fick dock en tanke nyss om att detta kanske var någonting man skulle undersöka närmare.
Så frågar min goda vän Sqwan när detta tydligen jätteviktiga papper skulle fyllas i och skickas in.
"Idag..Senast 23:59" svarar hon som ifall detta var allmänbildning.
Jag inser kallt att jag ännu en gång väntat in i det sista för att göra någonting.
Hastar mig in på skatteverket och klickar frenetiskt tills jag finner deklarationsdelen.
Väljer logga in och möts av felkod 1004.
"Just nu är det många som använder denna tjänst..försök igen om 15 minuter"
Klart att detta ska hända mig.
Verkar som samhället ännu en gång vänt andra kinden till och lämnat mig till undergång.
Men då skulle man kunna sms deklarera..Ifall jag visste vars mina papper tagit vägen.
Det vet jag självklart inte..Så kommer väl sitta och försöka medan domedagsklockan går allt snabbare.
Varför ska jag alltid sätta mig i dessa situationer.
Tur det finns cigaretter och Bob Dylan.

Käftsmällar

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0