Mulle berättar


Eftersom livet oftast ser mer inbjudande ut i backspegeln tänkte jag dela mig mig av en ännu upplevelse.
Även denna gång från den kaosfyllda sommaren/hösten 2009.
Närmare bestämt den 7 och 8 Augusti.
Då utspelade sig den första balkongfestivalen på Anderstorp.
Den hade föregått med en mindre genomtänkt förfestival och denna gång skulle vi slå på stora trumman.
Detta med festivalledning, program, armband samt liveband.
Platsen var Timberlands lägenhet och insläppet var bestämt till 19:00
Uppslutningen av besökare var lyckad och det alkoholen rann ur flaskor och burkar och ner i strupar.
Jag var fredagens liveakt och entrade scenen lite efter tio.
Med allt för mycket alkohol i mitt blodsystem rev jag av klassiker efter klassiker.
Detta med den tondöva halvt hesa stämman som blivigt mitt signum.
Trots detta verkade allt lovande. Jag hade min trogna fans som bara skrek efter mer.
Fick även spela ett extranummer..Detta valdes i stundens hetta till Gatans Lag - Hårda tider.
Eftersom min röst försvunnit under spelningen valde jag att Mattsson skulle ta andrastämman.
Vi genomförde låten som gudar och gick av scenen och ner i V.I.P Lounch med ett brett leende.
Efter detta blir minnet vagt. Minns något av att urinera mot en vägg för att sedan vingla hemmåt.
Dagen efter fick jag veta att efter vår live akt så hade konstapeln knackat på och bett Timberland att dämpa volymen
Lyckades även den gången att passera lagens långa arm med bara några minuter.

Snart är det dags igen. Den 20 mars återvänder balkongfestivalen till Anderstorp igen.
Kommer framträda med en folköl och några valda bitar under lördagen.
Glida runt i strumplästen och bara vara en S.O.B.

Käftsmällar

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0