Allt började som en tanke..Av en tanke byggs hat

Jag känner att jag bubblar av ilska och irritation.
För dom följer detta mina memoarer i bloggform vet att det händer titt som tätt.
Men denna gång är det helt befogat och lätt att förstå.
Om jag säger Ed Hardy..Vad är första tanken som slår er?
Slår tanken "Wow..Nytänkande...och så fräcka mönster" er så vill jag bara ge dig en
redig pistol whip med en skridsko i ansiktet.
För er som inte har någon aning om vad jag talar om kan börja med att läsa detta.
Direkt stulet från wikipedia för sakers enkelhets skull.

"Hardy was born in 1945 in Corona del Mar, Newport Beach, California.
He attended the San Francisco Art Institute and graduated with a Bachelor of Fine Arts in printmaking.
Hardy was a student of Sailor Jerry Collins and, through his association,
was able to study tattooing in Japan in 1973 with the Japanese classical tattoo master, Horihide.
He became recognized for incorporating Japanese tattoo aesthetic and technique into his American style work"


Men åter till min poäng.
Tidigare var detta inte något problem utan man kunde kolla upp skiten ifall man verkligen var intresserad.
Men efter tv prånglade ut skit som Miami Ink och liknande hjärnförslöande program är det omöjlighet.
När allmänheten möttes av detta så verkade "Tatuerings mode" slå igenom på storskalad nivå.
Och redan här vill jag slå mig fri från misstankar att jag skulle vara någon Ronny Eriksson bakåtsträvare.
Tatueringar kan vara sköna ting ifall man har något unikt motiv.
Men det jag verkligen inte klarar av är när detta blir ett mode på såväl kepsar som tröjor.
Nu kan tom whitetrash affärer som Rusta och Jula stoltsera med luftfräschare och dekaler alá Ed Hardy.
Var jag än vänder mig finner jag dessa produkter överallt och jag börjar må illa.
Får mig att minnas ett mode som fanns någonstans mellan mellanstadiumet och högstadiumet.
Med vax i håret och ett halsband av träkulor var man en kille med koll på stilen.
Kan dock slå mig för bröstet i mitt annars dekadens fyllda och syndiga liv och stoltsera.
Att jag aldrig har beblandat mig eller fallit för dessa produkter.

Käftsmällar

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0