Musik och minnen...konstiga grejer

Det är lustigt hur låtar verkligen kan få en att minnas vissa stunder i livet.
Hmm..För att ge några exempel.
Varnagel - Vandrar vägen.
Minnen av ett soligt och varmt Lindesberg.
Året är 2007 och punkfestivalen Augustibuller är fortfarade up and running.
Minnen av lera, varm billig burköl och bajamajor.
Festivalmat som lämnar kroppen fortare än tjurlöpningen i Spanien.
Bara sitta på en gräsmatta vid ett uppslaget tält och dricka sig löjligt full.
Detta innan klockan slagit elva på förmiddagen.

The Kristet Utseende - De gröna svamparnas Syraman
Alla bussresor under högstadiumet.
Hur skulle man annars överlevt att åka buss i över en timma ut i skogen.
Att kika ut genom ett fuktigt och smutsigt bussfönster.
Detta samtidigt som ängar och skogar passeras på andra sidan glaset.
Skulle dock kunna räkna upp fler låtar och artister som räddade mina bussresor.
Men denna låt är den som jag minns extra starkt.

Gasolin - This is my life
En låt som hängit med ett bra tag.
Men kan inte göra annat än le när jag då och då hör denna låt.
Allt jag kan säga är...Sommar 2007.
Sommaren då man blev glad att jobba eftermiddag.
Detta ledde till söndagsfylla med Lord och avnjuta alla Team smod rullar.
Om det är någon förtappad själ som inte se dessa filmer måste jag säga.
Se dessa rullar..Mästerverk kommer i tre.
Detta då ifall man är som jag och gillar skaterullar.


Men det är otroligt att en sång kan skänka så laddade minnen som det gör.
Musik är grymma grejer klart.
Men nu om det. Nu ska jag sätta mig i Mars blåsten för att avnjuta en cigg.
För att samtidigt som jag ska lyssna på en typiskt sommarlåt och drömma mig bort ett tag.
Vilken låt kan det vara då? Det kan ni fundera på för namedropping stunden är slut.
Cheers

Käftsmällar
Postat av: sQwan

Sött. Du får ta och lägga upp en om några filmer också.;) Ice Age kanske.:P

2009-03-12 @ 19:59:04
URL: http://sqwan.blogg.se/

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0