Fulkultur från min barndom

Fick en flashback från min tidiga barndom.
Ett tid totalt befriad från såväl Facebook som youtube.
Hade ett svagt minne av en bok som hette Sprätten satt på toaletten
Eftersom man som kid tyckte att avföring var oerhört underhållande.
"Någonting man kan med handen på hjärtat medge fortfarande är underhållande"
Resultatet av detta gjorde att detta blev en bok jag flera gånger läste.
Men när jag växte upp så föll denna boken i glömska.
När jag kommenterade detta bland mina vapendragare var det ingen som minns den.
Så jag trodde det var bara en fantasi från min barndom.
Men nu valde jag att använda det digitala vidundret Google för att leta.
Och mycket riktigt..Det fanns ett alster skrivet av Annika Elmqvist.
Jag hade dock glömt hur sjukt politiskt denna bok var.
Fylld av den onska kapitalisten och dess resultat.
Hur pengarna blev det viktigare än liv och välbefinnande.
Vem kan säga att citatet från ovanstående bok är dåligt :
"Sprätten satt på toaletten. Och när han gick därifrån, rann bajset ut i ån"
Inte konstigt att vi 80talister blev snedvridna mot vänstern.
Detta och att all underbar könsrock som spelades in under decenniumet som var vår barndom.



Käftsmällar

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0