A trip through hell and back

Mycket riktigt slutade gårdagen med ett fylleslag utav nya proportioner.
Det som började i en öl i goda vänners lag avslutades med en kall promenad.
Men efter avnjutit 5 kalla samt 2 Jack and Cokes styrde vi oss mot staden.
Hör och häpna så var siktet inställt på Olles denna kväll.
Mestadels för att det var dit människorna ville.
Så valde att svälja stoltheten och mina principer för en kväll.
Efter avklarat det vanliga "Du gillar inte mig, jag gillar inte dig" problemet med vakten
så var jag inne.
Redan i dörren kände jag mig gammal. Insåg att Skells nykläckta 18 åringar var ute.
Så styrde mina steg mot baren. Investerade i vana troget en billig fatöl.
Kvällen kantades med allt fler öl, allsång och skratt.
När olles stängde blev jag blev körd mot dörren av en icket överförtjust vakt
Då började uppdraget.
Det ständiga uppdraget att fixa någon form av eftersläckning.
Gick otroligt bra och fixade ihop något på Fäbogatan. Awesome.
Åker dit..Dricker öl och groggar tills klockan slår 05:00.
Då känner denna krigare att han knappt kan stå eller samtala.
Innebär att jag börjar styra mina trötta fötter mot Hemmansgatan igen.
Minns inte mycket av hemvägen..Mer än att jag var så oerhört trött.
Trots att jag vaknade i sängen imorse med ett bultande huvud var jag tvungen att le.
Verkar inte bättre än att jag har ännu en gång dragit det längsta strået mot samhället.
Även om dom försöker förgöra mig med ack så billiga öl så verkar inte denna krigare falla.

Käftsmällar
Postat av: Liina

HÖRRU! Vi måste ju typ köra en vinterfestival! Måste ju hålla hemmafestivalerna vid liv.

2009-12-07 @ 16:12:10
URL: http://liinaw.blogg.se/

Käftsmällar

Och vem är du då?
Dåligt minne? Minns mig

Din såkallad E-mail (Keep your pants on..Den syns ej)

Hemsida?

Vad ville/tyckte du:

Trackback
RSS 2.0